turn back time

Någon borde uppfinna en manick som kan ta en tillbaka i tiden. Så man skulle kunna resa i sina egna minnen och återuppleva saker. Man kunde välja ett minne, en stund som man vill tillbaka till och sen när man är klar där kunna komma tillbaka till real tid. Varför inte under tiden man sover? Eller istället för att titta på tv, skulle jag kunna resa i mitt förflutna. Jag skulle hela klart välja mina minnen. Tänk så mycket man glömt? Tänk så mycket man ser tillbaka på som var så fantastiskt roligt? Tänk på allt man saknar? Och tänk om kunde få återuppleva det, om bara för en stund. Med hela kittet, känslor och allt. Fast samtidigt medvetenheten, så man kan ta sig tillbaka. Det vore något, det ska jag önska mig till nästa jul.

Då skulle jag vilja tillbaka till nyårsafton, för det var roligt! Sen skulle jag vilja hälsa på någon av "barngeni gängets" kvällar. Eller någon av alla tusen kvällar jag hade med en gammal vän. Och varför inte ögonblicket när Niclas sa att han ville vara med mig? Och och och Uppsala vill jag tillbaka till, till utekvällen med min bästa vän. Det finns mycket jag vill få uppleva igen. Inte för att jag inte vill leva i nuet, för det vill jag. Men det vore ju helt okej att få båda delarna?



Kommentarer
Postat av: T

Jag längtar till såna dagar så mycket att det värker! Det var våra dagar och kommer alltid att vara! :) Vi tar en tripp down memorylane på lördag..? Jag ska plocka fram allt jag kan hitta från den tiden..? Ska vi inte göra det? Så kan vi gå vidare och vara ett snäpp lyckligare sen. Sikta framåt med värme i själen, hihi. :) Jag iaf. :p Vore det inte ganska kul..?

2010-01-07 @ 20:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0